Min dag. 8D

Det finns många anledningar till att säga:

”Jag kan inte visa dig mina foton på kameran.”

Men det här, det här är nog den knäppaste.

 

Jag och Malva skulle alltså vara med varandra idag och Malva kom ju som planerat, men resten av dagen blev absolut inte som planerat.

 

Mamma skulle åka till jobbet, pappa skulle stanna hemma. Efter ett tag ringer mamma, hon har fått punktering på bilen. Det gick ett tag om mamma ringde ett par fler gånger och pratade med pappa.

Tillslut var pappa tvungen att åka dit för att hjälpa henne. Jag, Malva och Frida fick alltså vara hemma själva. Vi försökte roa oss genom att göra en film, som jag och Malva alltid brukar göra.

Det gick två timmar, tillslut ringde pappa och berättade att han hade kört in däcket till en verkstad. Han frågade om vi ville följa med till mammas jobb, hon jobbar på ett hotell då… jag vet att jag berättar det hela tiden, eftersom det säkert skulle ta ett bra tag.

Frida åkte till sin kompis Agnes och jag och Malva följde med pappa till mammas jobb.

 

Dagen gick och mamma och pappa fick inte igång bilen. Däcket blev lagat men bilen satt fast i snön.

 

*här kommer viktig information* Mammas hotell, hon äger det inte men vi kallar det för ”hennes hotell”, ligger mitt ute på landet i utkanten av staden jag bor i. Det ligger precis bredvid en bondgård och är omgiven av en massa stora hagar och åkrar, i hagarna brukar det gå får omkring oftast och ibland på somrarna har folk hästar på sommarbete där. Mysigt är det allt där i alla fall, och väldigt vackert.

 

Bonden som bor på bondgården skulle alltså senare hjälpa mamma att få bort bilen.

Men först när klockan måste ha varit efter 5-6 så kom bonden och jag och Malva fick sitta nere i ett litet rum i hotellet och äta chips. Vi kollade på filmen ”Matilda” som är baserad på Roald Dahl’s bok.

 

Efter ett tag började det bli kallt och jag kollade om mamma hade låst dörren till sitt kontor, där hade vi nämligen våra saker, nej… det var låst så då fick jag väl bara vänta på att mamma skulle komma. När hon väl kom ropade hon bara:

”Malva, Sofia, skynda er.”

Jag svarade:

”Men du måste ju låsa upp dörren så vi kan ta våra saker, kläderna och kameran och det.”

Det blev tyst och sen sa mamma:

”Men jag hade ju inte låst?!”

Det visar sig att dörren har gått i baklås och såklart har mamma lämnat nyklarna inne på kontoret. Nu tänker väl ni:

”Meeh, ring någon på hennes jobb och be om nykeln? O___O”

Men det var bara att hennes chef är på Irland och han är den enda som har nykel dit. Vi försökte ringa hans fru (hon jobbar också på hotellet) men hon svarade inte.

”Vad ska vi göra?” ropar jag och Malva.
Mamma svarar inte utan går ner för trappan till neder våningen. Hon kommer upp med sånna där blå plast grejer man brukar ha om man ska gå inomhus med skor på. Hon går snabbt in i ett av rummen och hämtar två filtar. Sen går ju jag och Malva ut i en decimeter djup snö i det där.

Malva skrattade hela vägen tillbaka och vi pratade lite om vad vi skulle säga till fröken om hon frågar:

”Vad har ni gjort på jullovet?”

Jag förslog att vi skulle säga att vi hade blivit misshandlade på ett hotell av min mamma. Men mamma gick inte med på det. :)

Nu undrar ni ju över vad detta har med texten där uppe att göra. Min kamera är ju kvar på mammas jobb så jag kan ju inte få tag på den? 

/Sofia. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild