Du var speciell. ♥


Bilden tillhör inte mig utan min ridskolas hemsida!

- Sofia... du rider Emilia idag!
Jag blir lite små nervös, henne har jag ju aldrig ridit förut. I boxen är hon super mysig och vi börjar rida. Jag tar inte i så mycket i början och märker att Emilia inte krånglar och inte är ett dugg envis. Hon blir min favorit just då, eftersom det då var ett väldigt långt tag sedan jag red Bacardi, och jag pratar om hur underbar hon är hela vägen hem.
Jag rider henne inte någon mer gång, och vet inte varför, och sen plötsligt så ska jag till stallet 'den där dagen' och vi får då reda på att de inte har dig kvar. Jag blir ledsen såklart men tänker inte mer på det utan låtsas att hon står ute i hagen precis som alla andra hästar.
Vi lyckats inte komma in på ridskolans hemsida och det tar ett tag men idag så lyckades det. Vi kom in och kollade upp varför hon fått lämna oss;
"...då hon visade sig vara lite för pigg för de mindre barnen."

Du var speciell, du var underbar på alla sätt och vis. Folk sa att du var envis och feg, men jag visste hur du egentligen var. Du var min favorit i några veckor och nu saknar jag dig mer än någonsin.
Jag önskar dig all lycka i framtiden och hoppas att du mår bra där du är just nu!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild