Grattis på din födelsedag


 Vilken liten boll på första bilden. Aw...

Idag fyller min älskade kanin alltså 1 år.
Det har varit väldigt fram och tillbaka att äga dig i snart ett år (har ägt honom i ett år den sjunde Maj). I början var du hur social som helst, hoppade på en gång upp i ens knä så fort man kom in till honom. 
När tiden sedan gick blev han äldre blev han mindre social och sprang mest iväg när man ville klappa honom. Vi (mest jag) jobbar fortfarande på att få honom lite mer social. Det går ganska bra, men det har i alla fall blivit bättre. Dagen innan nyårsafton testade vi att ta in honom och låta honom sitta i ens knä och plötsligt efter att vi började göra det blev han mycket mera social. 
Intelligent som han faktiskt är så lärde han sig i Januari att det går att klättra - ja, en kanin som KLÄTTRAR, jag vet - och rymde ett antal gånger. Han rymde då ner i ett hål under huset där vi omöjligt kunde få tag i honom utan vi fick vänta tills han kom ut självmant. Men efter att han en dag var där nere i 12 timmar har han inte rymt eller ens blivit sedd att försöka rymma. Vi tror att det skrämde honom att rymma!
Förutom det har han som ni redan vet blivit duktig på att hoppa.

Saker du inte visste om honom:
• Han är livrädd för gräsklipparen
• En gång när pappa klippte gräset när han var väldigt liten blev han rädd och gömde han sig bakom mig tätt intill mina ben
• När han var liten kunde han inte vara ute utan våran uppsikt eftersom han kom igenom stängslet (har ni vanligt kompost galler hemma kan ni tänka er hur liten han var då)
• Han är mera lejonhuvad än dvärgvädur för hans mamma var Lejonhuvad Dvärgvädur och hans pappa var Lejonhuvad
• Han var den enda killen i sin kull
• Han är den vackraste, sötaste, underbaraste, bästaste, finaste, gulligaste, härligaste, busigaste, pluttigaste kaninen som finns och jag älskar honom av hela mitt hjärta ♥

Kommentarer
Signe Nylander.

aw, han måste vara en av världens sötaste kaniner. pussa honom från mig sofiaaa. ♥

Datum: 2012-03-19 Klockan: 21:11:45 Blogg/hemsida: http://schigne.blogg.se/
Ottilia

Åhh... Grattis grattis Mario! Hoppas du har haft en bra födelsedag! :D

Datum: 2012-03-19 Klockan: 22:33:32
malva

Hur mår du krokodil?

Datum: 2012-03-20 Klockan: 19:52:39
Anonym

Grattis Mario!:D Han är så söt på den första bilden!:) Och på alla de andra förstås :) ♥

Datum: 2012-03-20 Klockan: 19:55:27
emilia

nej, vilken söt kanin! c:

alltså sofia, stop it. fota inte så sjukligt bra.

/ emilia - duvet hon som var så jäkla smart. som du bytte hjärna med. RIP. hähä.

Kramen.

Datum: 2012-03-24 Klockan: 17:26:21 Blogg/hemsida: http://[email protected]
filippa

hej, sjukt fin blogg!

kolla gräna in min, http://fffilippaslife.bloggplatsen.se

ha det bra tjejen! kram ♥

Datum: 2012-04-05 Klockan: 10:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild