"Even if the sky is falling down.."

Okej, jag är lång. 165,5 cm vid elva års ålder. Bara för det betyder det väl inte att du har rätt och reta mig för det.
"Hej långis."
"Hej kortis."
Ska jag säga så tillbaka eller vad tycker du? Inga är exaxt lika, ingen är heller perfekt. Jag har aldrig låtsas att jag är perfekt. Jag har aldirg låtsas vara någon jag inte är. Jag hatar verkligen alla här i världen som tror att dem är någon och ljuger för att folk ska gilla dem. Alla är någon speciell, men låt inte den tanken stiga dig över huvudet. "Because you're amazing, just the way you are." 
Att vara cool, är det så viktigt? Kläder, smink.. är det allt? Behöver man köpa converse, tights och annat skit för att passa in. Okej, jag har ett par converse som jag fått av min kusin. Men jag har dem inte för att passa in, jag tycker dem är fina och sköna att gå i.

Varför ifrågasätter ni hur man ser ut? Bara för att jag är lång frågar folk:
'Varför är du så lång?'
Fridas kompis frågade en gång:
'Varför är du smal?' *och så smal är jag faktiskt inte men.. det ser säkert ut som det eftersom jag är lång.*
Tror ni att jag bara slår ett nummer på telefonen och säger:
'Jo, jag skulle vilja ha brunt hår, blåa ögon och vara lång. Ja, tack. Hejdå.'
För så går det inte till förstår du. Jag föddes med blåa ögon och brunt hår. Jag föddes.. inte lång utan för liten men nu är jag lång.
Det är ju insidan som räknas, det trodde jag i alla fall. Men jag verkade ha fel.

Jag är glad att alla mina vänner tagit det här med blogg rätt så bra, jag var rädd för att jag skulle bli kallad något elakt i skolan. Men det jag menar är att de flesta som har blogg på våran skola *DE FLESTA* har det för att det är coolt. Jag har det för att jag tycker det är coolt.

Hade bara inget att skriva, jag ska till skolan imorgon. Lördag. ♥ Men det ska bli kul. Skolan fyller 20 år. Och jag ska vara med och sjunga och spela piano. Det kommer gå jätte bra, hoppas jag. Man måste ha självförtroende vet ni.
Sen ska vi spela upp en engelska teater som vi har tränat på sedan i Tisadags ungefär. Det hoppas jag går bra också.

Långt inlägg utan bild. Men ska försöka komma på något att ta lite fina bilder på så snabbt jag kan. ♥

/Sofia. ;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild