Hemmagjord reflexskärm=asballt.


Eftersom jag fyller om några veckor så önskade jag mig en reflexskärm men istället gjorde jag en helt egen istället. Solen lyste lite fint och jag gick ut och fotograferade mig själv lite halv egoistiskt. Hahaha.
Den funkade toppen men sen försvann solen och då var den inte lika toppen längre. Tyvärr hann jag inte få några riktiga TOPPEN bilder men någon liten kanske. Kommer inte lägga ut någon eftersom ni bara skulle sväva bort av avonsjuka eftersom jag är så vacker på kort. Eller inte?

Men, hur gör jag då?

Du behöver:
• En bit kartong.
• Aluminiumfolie.
• En sax.
• Tejp.

Klipp ut en bit kartong från någonting du har hemma, jag tog från pappas låda till en luftmadrass. Vira aluminiumfolie runt HELA, alltså runt ett varv. Tejpa sedan ihop alumimiumfoliet där den är öppen så det inte är chans att den åker av.

Jahapp, vad ska jag ha den till då?
En reflex skärm ska alltid vara riktad som solen. Solens strålar träffar aluminiumfoliet och lyser upp det du ska fotografera. Detta är extra bra vid fotografering av människor då alla mörka skuggor i ansiktet, som kan förekomma under ögonen t.ex, "försvinner". Eller att de inte syns på bilden är väl ett bättre ord. Hela ansiktet blir förövrigt ljusare. Denna information fick jag när jag fotograferade med min reflexskärm men dock har jag läst att den ska ge ögonen lite glans också men eftersom jag inte fick några riktiga super-duper bilder så kan jag inte säga om det funkar eller inte med min reflexskärm men det borde i alla fall göra det. (:
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild