Sammanfattning av mitt första blogg-år



November 2010: Alla börjar vi någonstans
Det var denna månad allt började. Jag hade i princip precis fått min nyvarande systemkamera efter den analoga systemkameran jag hade innan (bilden på snödropparna är tagen med den analoga).  Jag fotade lite vad som helst med auto-inställningar och bloggningen var inte ett dugg intressant. Jag tror jag kan gissa varför det b.l.a. bara var Felicia som läste min blogg då. Haha!



December 2010: Happyness
I början av denna månaden hittade jag den bortsprugna katten Happy. Efter lite övertalning fick hon stanna kvar hos oss tills vi hittade ägaren, vilket vi lyckligtvis gjorde. Dock kunde hon inte ta tillbaka henne. Jag hade hamstern Trixie under detta också.
Inläggen var fortfarande slarvigt skrivna och ganska ointressanta. Jag fick min ritplatta (som just nu strular så det är inte sant) och ritade för det mesta. Här var bloggen nog mera en illustrations blogg än en fotoblogg...



Januari 2011: Ett nytt år
Om jag får säga det själv så är det här det börjar likna något liiiiiiitet. Bilderna och sättet att skriva ändras lite men dock fortfarande, enligt mig, lite för mycket oseriöst och ointressant skrivande med allt för många smilies. En ny header kom in, vilken än idag 'r en av mina personliga favoriter. Gillar den STARKT!
Den åttonde i månaden lämnade vi ifrån oss Happy till min pappas tvillingsyster Marie, hennes man Jocke och Jockes dotter Moa. Jag åkte till stallet ovanligt mycket denna månad.



Februari 2011: Första modellfotograferingen 
Här börjar själva skrivandet bättre på sig lite smått. Detta är också första gången jag har en "modell" att fotografera, alltså Zina. Bilderna var i samma typ som förut och jag skrev fortfarande om samma gamla tråkiga saker. Dock kanske lite för många webcam bilder eller inga bilder alls i inläggen.
Annars var detta en ganska ohändelserik månad! Förutom att jag var på XL-galan i Globen där Maja, Vickis, David och Gustav tävlade. A.W.E.S.O.M.E!



Mars 2011: Tråkigt...
Här började bilderna förändras lite samt så började mer och mer bilder bli små redigerade. Detta var ytterst ovanligt för min del eftersom jag var för slö för att orkar redigera bilder.  Annars var allt som vanligt och inget hände egentligen om dagarna...



April 2011: Här hände något...
Ja, helt  enkelt: här hände något. Bilderna var av en helt annan klass än tidigare och jag gissar att jag någonstans här började använda manuala inställningar. Plötsligt försvann nästan alla smilies i inläggen jag skrev. Här fick jag även en helt ny typ av header och lärde mig att koda bloggen mycket 'proffsigare' än förut. Jag fyller ju även år i April så det blev en liten prick över i:et.
Jag träffade även min föredetta bästavän Ronja som jag inte träffat på två år vid det laget. Det var alltså därför vi inte varför riktigt 'bästavänner' längre. Men Ronja är absolut en av mina allra bästa vänner! ♥



Maj 2011: Det börjar likna nått...
Det var denna månad lille Mario kom hem till oss. Oh, hur lycklig är man inte än för det?! Här förbättrades bilderna yttligare och jag tror nästan att dem kan mäta sig med hur det ser ut nu. Redigering började bli lite mer av vardagen och det blev lite mer avancerat än förut. Samma sak med designen! Jag besökte min mammas vän Carro och hennes barn i Stockholm och gick på Gröna Lund.



Juni 2011:  Nu snackar vi...
Nu kan vi börja snacka bilder. I gemförelse med de första bilderna är detta otroligt långa steg. Jag började få flera besökare och fler kommentarer. Allt gick uppåt denna månaden och jag skulle nog säga att detta är en av mina toppmånader! Dock det som inte var tipp-topp var designen denna månaden. Den är jag grymt missnöjd med!
Jag upplevde de bästa fem dagarna i mitt liv på Gotland med mitt underbara friidrotts gäng. Saknar det SÅÅÅÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄR mycket. Jag åkte också till Göteborg, Malmö, Höör och en massa andra ställen och hälsade på min släktingar.



Juli 2011: Skansen med Isabella
Jag startade månaden med att träffa min kära finska brevvän Isabella på Skansen. Gud vad kul vi hade! (: Gör det gärna igen om jag får chansen.
Förövrigt så steg besökarna lite mera denna månad, de låg uppåt 20 st per dag. Förövrigt var detta en ganska upp och ner månad, ibland var bilderna hur bra som helst och ibland var det bara skit jag la upp på bloggen. Jag red min grannes häst Major för första gången också. Ny design kom in, jag gillar den faktiskt verkligen!



Augusti 2011: E-tuna med Ragnar
Denna månad STARTADES verkligen med att jag träffade min fina vän Ragnar för första gången i E-tuna. Vi hade så himla roligt så det är inte sant!
Detta var nog också en av mina toppmånader! Både fotografiskt och kommentar & besöksmässigt. Tog en av mina favorit bilder någonsin. Och som sagt; fotografiskt sett var detta helt klart hela årets höjdpunkt.



September 2011: Stressigt
Jag hade börjat på en ny skola - Kunskapskolan. Där började jag i samma klass som en flicka vid namn Julia som jag redan efter bara någon vecka började prata med och bli väldigt nära kompis med. I September besökte jag hennes hem för första gången och fotograferade alla hennes många djur. Idag är Julia en av mina allra bästa vänner. Jag träffade även Ragnar igen, men dock denna gång på hennes hemmaplan, Köping. Sen träffade jag Matilda efter ett uppehåll på 2-3 år. Jag fotade också hennes lillasyster.
Sammanfattat en väldigt bra månad med mycket som hände.



Oktober 2011: Gråtens månad
- Sofia... Bacardi är borta...
Jag blir nästan lite arg först, hur kunde dem sälja honom?
- ...han dog idag.
Det första som slår mig är inte att störta ut i gråt, det första jag tänker är faktiskt varför det är så kul att skämta med mig just idag. Jag går mot bilen, tar ut min ridväst och öppnar förar sätet där mamma sitter.
- Mamma, Bacardi är död, halv skriker jag.
Och det är först nu när mina egna läppar utalar orden som tårarna inte bara kan hållas inne.

Det var denna månad jag förlorade mitt livs bästa vän, Bacardi. Jag älskar dig föralltid! ♥

Fotografierna var betydligt bättre än förut och redigering har förbättrats. Jag bloggade 1-4 gånger om dagen och besökarna nådde ca 30 vid det här laget.



Novemeber 2011: Nutid
Jaha, vad ska jag säga om nutiden då? Det går väl inte egentligen.


Helt enkelt, tack till alla som har kommenterat eller bara tagits sig tid och besökt min blogg. Tack för att ni har gett mig hopp om att fortsätta med det jag gör och låtit mig uppvecklas på alla sätt och vis. Ni är guld värda!
Kommentarer
Matilda

svar: hmmm.... vem kan det vara? Hon var ganska lik dig tror jag... ;) ♥

Datum: 2011-11-17 Klockan: 20:00:00 Blogg/hemsida: http://thelifeofmatilda.webblogg.se/
Eve

Hej! Jag tycker min design på bloggen är tråkig just nu, och jag har sett att du har gjort Essas. Så jag undrar.

Skulle du kunna göra min? :)

Kram <3

Datum: 2011-11-17 Klockan: 20:23:36 Blogg/hemsida: http://thebestdaysofeve.blogg.se/
Eve

sv; aa, hoppas dom blir kompisar och lever fridfult där uppe

Datum: 2011-11-18 Klockan: 15:07:10 Blogg/hemsida: http://thebestdaysofeve.blogg.se/
Eve

sv: jopp jag har msn. min mail är där uppe :D skicka ;)

Datum: 2011-11-18 Klockan: 15:08:01 Blogg/hemsida: http://thebestdaysofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild