Top Secret - en fyra årig svensk ridponny


Såg bara konstig, med solen i ögonen och allt möjligt, ut på bilden. Fick bli censuerad! Foto taget med iPhone 4 av pappa.

Det började med att jag följde med min vän Bella hem och träffade hennes sköthäst Nisse. Bella frågade plötsligt om jag sökte sköthäst. Hon som ägde stallet hade nämligen frågat henne för ett bra tag sedan om hon kände någon som red och som sökte sköthäst. Jag sa att jag det gjorde jag väl, om jag fick chansen.
Inget var säkert alls, det var bara en liten fråga som kom upp. Det var flera månader sedan hon hade frågat Bella om det så det kanske inte ens sökte skötare längre. Därför vågade jag inte skriva något säkert om det! 
Men i Torsdags frågade Bella om jag ville komma och provrida en häst på Söndag, från början var det faktiskt tänkt att jag skulle provrida två hästar. Det tackade jag glatt ja till!
Idag provred jag Topsan - eller Top Secret, som hon egentligen heter då - och från och med denna dag är jag skötare på henne. Hon är bara 4 år gammal, fortfarande unghäst och inte helt utbildad än. Lite vinglig när man rider henne, vill inte gå ut i hörnen och hon har mycket kvar att lära. Men hon är hur snäll och lugn som helst. Men det ska bli sjukt kul att få lära henne dessa saker och se henne göra framsteg! Jag rider henne på Tisdagar och Söndagar har vi bestämt. Förövrigt är det ingen annan som är skötare på henne, och hon har inte haft någon fast ryttare tidigare.
Svävar helt enkelt av glädje, detta är ett enormt steg för mig inom ridning. ♥
Kommentarer
Matilda

Guuuuud, vad kul! Även fast jag inte rider längre så blir jag avundsjuk :P ♥

Datum: 2012-04-08 Klockan: 18:22:30 Blogg/hemsida: http://matiilda.webblogg.se/
isabella

fan vad roligt! avis! glad för din skull!!

Datum: 2012-04-09 Klockan: 13:49:25 Blogg/hemsida: http://bruneta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild