Bäst och sämsta 2011

När jag nu inte har några bra bilder passar det bra att visa upp det bästa av 2011, tycker vi inte?

Årets...

Bästa porträtt


När jag och Matilda var ute och fotade så fotade jag hennes lillasyster Elin. Älskar allt med denna bild, ljuset, färgerna, skärpan, oskärpan på bakgrunden, bokeh:n - ALLT!


Bästa självporträtt


Jag hade spanat in ett fint ställe och gick dit för att fota. Stativet och reflexskärmen var med. Dock låg detta perfekta stället i en vägkant och feg som jag är (i alla fall när det gäller sånt) gömde jag mig så fort jag såg en bil. Haha...
Gillar att denna bild är färgglad och tycker väldigt mycket om blommorna i bakgrunden.


Bästa husdjurs fotografi


Julias kangaler Aslan och Max sprang lösa runt i sin extra hage och lekte och jag fångade denna bild.
Kan inte sätta fingret på vad det är jag gillar så mycket med denna bild men jag tycker bara den visar väldigt mycket power på något sätt.


Bästa vilddjurs fotografi


När jag var på besök i Skåne hos mina sysslingar och övrig släkt besökte vi Skånes djurpark. Jag såg dessa sjukt gulliga björnungar och var snabb med att få fram telezoom-objektivet. Det var 400 bilder på bara dessa små sötingar.

Bästa 'övrigtdjurs' fotografi



Jag var ute med min Close Up 10+ när jag upptäckte en massa larver bland våra blommor.
Denna bild gillar jag för att det är väldigt ovanligt med bilder på larver, och sen är den härligt grön hela den.


Bästa landskapsbild


Jag var vid åkern som finns en bit från vårat hus. Detta var egentligen en tråkig bild, men med en bra dos redigering blev den ändå cool tycker jag. Är på något sätt lite mardrömsliknande, faktiskt.


Bästa vattenbild


Denna är också tagen när jag och Matilda var ute och fotade. Denna är tagen vid en fontän!


Bästa händelse(r)



Detta var extremt svårt att välja, hände så himla mycket roligt detta år. Men tror jag måste välja lla vänner jag fått/återförenats med. Matilda och Ronja som jag båda inte träffat på ett antal år. Och såklart Isabella och Jessica som jag båda träffat genom hemsidan stallet.se och som nu är mina nära vänner. Julia ska såklart vara medräknad här, som jag träffade när jag bytte skola.


Värsta händelse


Detta var nog det lättaste att välja. Bacardi och Tiranas död! Det skär fortfarande i hjärtat att ens tänka på dig, min älskade bästavän. Att skriva detta tvingar fram tårar...
Bacardi fanns på min ridskola och har sedan jag började rida varit min favorithäst. Han blev halt och det vägrade ge med sig. Den 13:e Oktober fick du somna in! Du är fortfarande min kämpe, älskade du. ♥ Du förtjänade inte att dö. Du och jag, Bacardi, föralltid. Varför skapar man liv när de ändå ska dö?
Tirana var den första hästen jag red. Precis som Bacardi blev du halt och samma dag som Bacardi fick somna in fick även du göra det. Jag älskar dig, Tirana min kämpe. ♥

Såklart ska min gerbil Pikachus död även räknas med här. Jag fick bara känna dig i en vecka, men jag saknar dig. ♥


I helhet var detta är bra år. Det har varit många roliga händelser och jag har lärt mig mycket inom fotografi och jag själv som person har utvecklats väldigt mycket. Året kunde jag ju ha slutat bättre det sista månaderna utan Bacardi, Tirana och Pikachus död. Jag tror aldrig jag har känt så mycket sorg under loppet av bara några månader.
2012 ska förhoppningsvis bli bättre!

Kommentarer
Malva

Superfina bilder!

Datum: 2012-01-29 Klockan: 10:56:15
Julia <3

Aj lavv yah änd U nåw itt! tack och Zorro blev ännu en gång VÄLDIGT SMICKRAD!!!(heathern) Jag berättade för Aslan och Max och gissa vad de sa..................

....................................................

Aslan: voff



MKT imponerande bilder BTW(bytheway)



Max: mjau så klart!!!

Datum: 2012-01-29 Klockan: 19:47:45 Blogg/hemsida: http://benjaminsyrsa.blogg.se/
Matilda

haha, Elin är stolt över att vara med på ''bästa porträtt''!



Datum: 2012-02-02 Klockan: 20:28:21 Blogg/hemsida: http://mkfoto.webblogg.se/
QUI

wow!

Datum: 2012-02-02 Klockan: 22:33:42 Blogg/hemsida: http://ngo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild