Visst du kan skratta och låtsas som ingenting. Men jag vet allt om dig, för du har varit min!



Ni får gärna säga om det blir förmycket hästbilder. Creds till min awesome vän Julia som tagit bilden! Men det är nästan de enda bra jag har just nu! Har filmat och fotat Pepsi idag lite, får se om det blev något bra utan det.

Tänkte föresten berätta att jag tyvärr inte är skötare på Topsan längre. Jag har ända sedan den där underbara första gången jag red henne längtat efter att få tillbaka den känslan jag hade då. Allt gick bara så bra då! Jag har kontroll över allt. Men det har inte blivit så, förutom att jag ramlat av två gånger har jag mest suttit utan någon kontroll alls och känt mig osäker, dålig och ledsen. Det var så jag ramlade av för att jag inte hade någon kontroll medan vi galopperade. Trots att alla sagt att jag rider henne bra, för det kändes inte alls bra. Jag var skeptisk redan från början att jag skulle rida unghäst, men jag övertalade mig själv om att jag skulle klara av det. Men det gör jag helt enkelt inte. Jag har inte ridit tillräckligt länge för att rida unghäst. Vet inte hur jag var dum nog att tro att jag hade kapacitet till det?!
Det är inte för att det är fel på Topsan, och att hon inte är en underbar häst. Och det var ingen lätt sak för mig att bestämma mig att jag skulle överge skötarrollen till henne. Dock hade Maria (som äger stallet) sagt till mamma att de kunde fixa en ny häst bara om det var så, innan när hon inte visste hur jag kände med Topsan. Men nu hade de tydligen tillräckligt med skötare på alla hästar!
Så kollar runt lite på internet efter nya sköthästar i stan. Det går väl sådär, än så länge. Hittat massor av folk som söker medryttare på sina hästar men som antingen är för svårridna, är lite för långt borta eller är shetlandsponnyer (haha).  
Jag saknar Topsan, det får ni inte tro att jag inte gör. Och jag vet att jag låter som världens mest bortskämda unge som får det finaste någon kan få och sen inte vill ha det och byter ut det mot något annat och jag vet också att jag borde vara lycklig som fick en sköthäst. Men jag kände att detta var bäst både för mig och Topsan, jag vill inte förstöra hennes liv med mitt dåliga ridande på henne så att hon lär sig fel redan som ung.
Kommentarer
Signe Nylander.

Jättebra tänkt av dig Sofia, massa cred till dig! Rider ju själv unghäst just nu, så jag förstår hur det känns. Tror att du gör rätt, men tror även att det kan vara bra träning att rida Topsan lite senare, när både du och hon har blivit duktigare. Som jag förstår det verkar du vara en jätteduktig ryttare som tänker på hästens bästa. Ni är ett jättefint ekipage! Puss. ♥

Datum: 2012-05-05 Klockan: 16:08:46 Blogg/hemsida: http://signenylander.blogg.se/
Signe Nylander.

HÅHÅÅÅ, jag vet, min fina kompis som fixat allt. :D



du är så smart och fin du, Sofia. ♥

Datum: 2012-05-06 Klockan: 19:12:23 Blogg/hemsida: http://signenylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild