OMFG...

Har du någon gång blivit riktigt rädd, eller.. chokad kankse är ett bättre ord.

Idag kom jag hem från skolan, Frida var med en kompis, pappa jobbade och jag visste att mamma var på arbetsförmedligen och skulle komma hem klockan 3.
När jag kommer hem är klockan ungefär kvart över 1. Jag går runt lite och gör ingenting och bestämmer mig sedan för att skriva ett blogginlägg. Men plötsligt hör jag mammas ring signal fylla hela huset. Jag går fram till skåpet utanför mammas och pappas dörr och kollar. Mammas kompis Marie ringer men jag svarar inte eftersom det bara är onödigt när hon ändå inte är hemma. (jag tänkte ju alltså att hon hade glömt mobilen hemma.)
Jag går tillbaka och sätter mig när jag hör en kortare signal. SMS!
Jag klickar på 'Svara' på mobilen och ska precis skriva något i stil med;
"Hej, det är Sofia. Mamma har glömt mobilen hemma."
Men då hörs plötsligt en snarkning in i från mammas och pappas rum. Jag kikar in och där ligger mamma och sover. AHAHAHA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild