Världens roligaste dag - ironiskt sett


Melwin är så söt, så söt. ♥

Solen har varit framme hela dagen och det har varit säkert 17 grader varmt. När jag och Bella red var Topsan riktigt avslappnad och lugn och lyssnade verkligen på mig. Det gick suveränt!  Så jag är super nöjd...

Det önskar jag att jag kunde skriva. Men så är inte riktigt fallet!
Efter att ha haft problem med halsen vaknade jag idag med ingen röst alls, har varit hes hela dagen och vart förskyld. När jag senare skulle till Topsan spöregnade det och det var riktigt dåligt väder utomhus. Vi red trots det, och varken Topsan eller Bellas häst Dilba (som också är unghäst) hade stor erfarenhet av oväder så de var vettskrämda och Topsan sprang iväg ett par gånger så jag satt halvvägs ute ur sadeln, men ramlade inte av utav ren tur. Jag valde att inte galoppera eftersom jag kände på mig att hon inte skulle stanna i så fall, hon var för uppstressad. Det blev mest skritt och lite trav. Om man ens kan kalla det trav, det blev mest att springa fort när hon fick chansen. Men Bella sa annars att det såg bra ut när jag red henne och att jag var duktig. Får väl ha det som det positiva idag! Men Topsan var så snäll och söt att det hjälpte mig att må bättre. 

Nej, nu ska jag inte besvära er med mitt olycksaliga liv mer. Hejdå! (låter som om jag ska ta livet av mig när jag skriver det.. hm)
Kommentarer
Ellen (alatariel)

Sv: Ja är han inte?! Och så är han härligt rosa och söt. :)

Datum: 2012-04-12 Klockan: 15:08:46 Blogg/hemsida: http://alatariel.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild